28 Mart 2018

Bizimkileri de mal gibi reklamcılara, politikacılara pazarlamışlar

 Uzmanlar uyarıyor: Her tıklama bir ayak izi 

Facebook’la ilgili uyaran uzmanlar ücretsiz bir ürün kullandığınızda aslında kendinizin ürün haline dönüşeceğinizi unutmayın diyor.
Ece Çalıkuş: Daha önce bu büyüklükte kişisel verinin istismar edildiği basına yansımamış olsa da bu ne ilk ne de son. CA’nın seçimler için uygulamakla suçlandığı “hedefli pazarlama” (targeted marketing, ad targeting) aslında Facebook’un en temel özelliği, iş modeli ve açıkçası varoluş sebebi. Facebook sizin hakkınızda birçok şeyi biliyor. Aslında bu bilgiler bizden zorla alınan bilgiler değil, gönüllü olarak paylaştıklarımız. Facebook bu bilgileri kullanarak şirketlere “akıllı pazarlama” yürütebilme ortamı sağlıyor. İşte Facebook’un en çok para kazandığı yer de tam olarak bu. Facebook’u ileri seviyede kullanıcı modelleme yapabilen büyük bir reklam platformu olarak düşünebiliriz. Günlük davranışlarınızdan, uzun vadeli tercihlerinize, duygu durumunuzdan, siyasi tercihlerinize kadar pek çok şeyin modellenebildiği bir platformdan bahsediyoruz. Dolayısıyla benzer taktiklerin seçim kampanyalarında kullanılmadığını düşünmek oldukça naif olur. (ZOKEV, KESK, ZFD, folklor kurumları, dernekler, sendikalar, meslek odaları; lokallerinizi, kantinlerinizi kurun, varsa canlandırın... her gün geç saatlere kadar açık kalsın, çay, tost, kurabiye olsun, içkiye bulaşmayın... İnsanın insana ihtiyacı var. Üyelerinizi reklamcılara, istihbaratçılara kaptırmayın...): Ç.Z.
http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/teknoloji/949509/Uzmanlar_uyariyor__Her_tiklama_bir_ayak_izi.html